سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استقاده از گیت فروشگاهی در فروشگاه مواد غذایی

در فروشگاه هایی مثل فروشگاه مواد غذایی ، دزدگیر فروشگاهی RF نسبت به گیت فروشگاهی AM بازده کمتری دارد اما نکته ی قابل توجهی که در این مورد وجود دارد ، این موضوع می باشد که بازده بالاتر گیت فروشگاهی AM به بهای هزینه سه برابری لیبل تمام خواهد شد و موجب بالا رفتن بیش از اندازه ی هزینه ها خواهد شد. به عبارتی دیگر ، در صورت انتخاب گیت RF توسط مدیریت فروشگاه ، بر میزان سرقت از فروشگاه افزوده خواهد شد ولی این افزایش در مقایسه با افزایش هزینه ناشی از انتخاب تکنولوژی AM بیشتر خواهد بود.
سیستم های امنیتی دزدگیر فروشگاهی به منظور جلوگیری از سرقت در فروشگاه ها ، از سه تکنولوژی عمده AM ، EM و RF استفاده می کنند که هر کدام در جایگاه خاص خود کاربرد دارند. معایب و مزایای هر کدام از این تکنولوژی ها کاربرد یا عدم کاربرد آن ها را در جای خاص توجیه می کند.
تکنولوژی EM دارای دو مزیت می باشد ،‌ یکی قابلیت فعال و غیر فعال شدن لیبل های ضد سرقت و دیگری قابلیت جواب دهی بهتر بر روی فلزات. این تکنولوژی همچنین دارای دو نقطه ضعف می باشد. یکی کارکرد بسیار ضعیف و دیگری قیمت بسیار بالای آن ها می باشد. به همین جهت تنها در کتابخانه هایی که کتاب امانت می دهند همچنین فروشگاه های دارای کالاهای فلزی بسیار گران قیمت استفاده می شود.

تکنولوژی AM جواب دهی مناسبی با تگ سخت و لیبل دارد اما قیمت بالای این سیستم و لیبل و چسبندگی ضعیف و ضخیم بودن آن همگی دلیل بر نامناسب بودن این تکنولوژی برای کتاب فروشی ها و پلاسکو ها هستند. نصب این تکنولوژی را تنها برای فروشگاه های لباس و عطر و آرایشی بهداشتی و ...توجیه می کند.
کیفیت و چسبندگی خوب برچسب ها ، قیمت به صرفه و کارکرد مناسب گیت فروشگاهی با تگ و برچسب ، نقاط قوت تکنولوژی RF محسوب می شوند. به همین علت در کتاب فروشی ها و پلاسکوها تنها سیستم متناسب و در لباس فروشی ها رقیب دزدگیر فروشگاهی AM می باشند.

دزدگیر فروشگاهی-دزدگیر لباس-دزد گیر پوشاک-گیت فروشگاهی


استفاده از دزدگیر فروشگاهی در فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی

برای پاسخ به این سوال که کدام نوع گیت فروشگاهی برای فروشگاه های لوازم آرایشی مناسب تر است ، بار دیگر به تقسیم بندی سه گانه تکنولوژی های گیت فروشگاهی AM، RF ،EM رجوع می کنیم. در این فروشگاه ها ، به علت داشتن اجناس شبه فلزی و کوچک بسیار ، بهتر است گیت فروشگاهی AM نصب شود. (سیستم EM نیز قابل نصب است اما به علت هزینه بالا به صرفه نیست) در غیر این صورت گیت RF به صرفه تر خواهد بود. در هر حال به این نکته توجه داشته باشید که در این نوع فروشگاه ها ، بازده سیستم نسبت به فروشگاه های لباس یا کتاب فروشی ها کمتر بوده و ابزارهای تکمیلی دیگر همچون دوربین مداربسته نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت


استفاده از گیت فروشگاهی در کتاب فروشی ها

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که فروشگاه های کتاب با سایر فروشگاه ها دارد ، این موضوع می باشد که در کتاب فروشی ها ، در دسترس بودن اجناس برای مشتریان ، نسبت به فروشگاه های دیگر ، اهمیت بیشتری دارد. معمولا مشتریانی که به فروشگاه های کتاب مراجعه می کنند ، پیش از خرید کتاب مورد نظرشان ، تمایل دارند نگاهی به سایر کتاب ها داشته باشند. همین موضوع باعث شده است تا کتاب فروشان تمایل بیشتری به نصب دزدگیر فروشگاهی پیدا کنند. گیت فروشگاهی مناسب کتاب فروشی ها ، گیت آر اف (RF) می باشد. دزدگیر فروشگاهی آر اف (RF) ، همچنین در بسیاری از فروشگاه های لباس استفاده می شود ، اما کتاب فروشی ها به جای تگ سخت (همچون تگ گلفی، صدفی، عدسی و ...) از لیبل های ضد سرقت فروشگاهی استفاده می کنند که معمول ترین آن ها ، لیبل های بارکدی هستند. مزیت دزدگیر فروشگاهی RF نسبت به گیت فروشگاهی AM برای فروشگاه های کتاب، شکل لیبل آن می باشد. ضخامت لیبل های RF بسیار کم می باشد و پس از نصب شدن به صفحات داخلی کتاب ها ، به راحتی قابل کندن نیستند ، همچنین پیدا کردن آن نیز کار دشواری است. لیبل های AM دارای ضخامت حدود یک میلی متر هستند. این ضخامت کم باعث راحت کنده شدن آن می شود به همین دلیل می گوییم این نوع لیبل برای کتاب مناسب نمی باشد.
فروشندگان کتاب فروشی ها ، علاوه بر دستگاه دزدگیر فروشگاهی (گیت فروشگاهی) به دستگاه خنثی کننده لیبل هم نیاز دارند تا با آن بتوانند برچسب ضد سرقت کتاب های فروخته شده را ، غیر فعال کنند. در صورت خنثی نشدن لیبل کتاب ، امکان دارد مشتری کتاب را به فروشگاه های دیگری که به گیت ضد سرقت RF مجهز هستند ، ببرد. در این صورت منجر به بوق کاذب شده و مشکلاتی را برای مدیر فروشگاه مذکور ایجاد خواهد کرد.

دزدگیر فروشگاهی-دزدگیر لباس-دزد گیر پوشاک-گیت فروشگاهی


سیستمهای مبتنی بر ترانسپوندر تک بیتی(EAS)

در این قسمت به توضیحاتی در مورد سیستم های پرداخته ایم که بر پایه ترانسپوندر تک بیتی(EAS) بوده اند . همان طور که همه ما می دانیم بیت به عنوان کوچکترین واحد اطلاعات شمرده می شود و فقط دو حالت دارد یکی «صفر» و دیگری « یک ». 
سیستم های که بر پایه ترانسپوندر یک بیتی هستند نیز دو حالت را نشان می دهند البته نکته ای که باید این قسمت یاد آوری شود این است که ترانسپوندر به عنوان گیرنده است که زمانی که مخابره ای را دریافت نمود بصورت اتوماتیک سریعا پاسخ می دهد.
از ترانسپوندر تک بیتی با اینکه این محدودیت ها را نیز داشته است خیلی زیاد استفاده می کنند مثلا یکی از کاربردهای اساسی آن در دستگاههای ضد سرقت می باشد که پیش تر به آن اشاره کردیم .
این گونه دستگاهها از اجزای مانند : آنتن ، ترانسپوندر یاعنصر امنیتی یا تگ ، ابزاری جهت غیر فعال کردن تگ تشکیل شده اند . 
در سیستم های جدید زمانی که قسمت به واسطه صندوقدار ثبت می گردد از مورد آخری (ابزاری جهت غیر فعال کردن تگ) استفاده می شود البته در برخی از سیستم ها عنصر امنیتی را می توان دوباره فعال سازی نمود. 
سیستم های که بر پایه ترانسپوندر تک بیتی می باشند با تکنیک ها مختلفی پیاده سازی می گردند که بصورت دقیق می توانیم 5 تکنیک را بیان کنیم :


1- Radio frequency
2-Microwaves
3-Frequency divider
4-Electromagnetic
5-Acoustomagnetic
در این گزارش کارآموزی فقط به سیستم های پرداخته ایم که تکنولوژی های 1،4،5 داشته اند که در بازار کشورمان نیز موجود می باشند البته در میان آنها Radio frequency یا بصورت اختصاری RF‌از دو تکنولوژی EM وam بصورت فراگیر تر بوده است .
EAS) به معنی مراقبت الکترونی کالا می باشد و در واقع مخفف electronic article surveillance می باشد ).

دزدگیر فروشگاهی-دزدگیر لباس-دزد گیر پوشاک-گیت فروشگاهی


گیت فروشگاهی آرتابان

گیت فروشگاهی آرتابان:

گیت فروشگاهی یکی از ابزار های محبوب در میان صنف پوشاک می باشد. دلیل این محبوبیت نیز از نام هایی مثل «دزدگیر لباس»، «دزدگیر پوشاک» ، «دزدگیر فروشگاهی» و ... مشخص می باشد.

البته لازم به تذکر می باشد که ضرورت استفاده از گیت فروشگاهی یا همان دزدگیر فروشگاهی در سایر فروشگاه های ، کمتر از صنف پوشاک نیست. در ادامه به بررسی گیت در برخی از فروشگاه ها می پردازیم.


شاید شما این روزها بسیار دیده اید که در زمان خرید کردن یک لباس یک قطعه پلاستیکی به آن چسبیده است شایدهم بارها از خود سوال کرده باشید که این قطعه چیست و یا چگونه به فروشندگان کمک می کند البته این موضوع برای کتاب هم صدق می کنند مثلا به کتابفروشی رفته اید و هنگام خرید کتاب متوجه شده اید یک قطعه به کتاب چسبیده است حالا زمان آن رسیده که بیشتر در مورد این قطعه ها مطلب بدانید ، به این به قطعات پلاستیکی یا برچسبها تگ می گویند معمولا تگ ها به صورت هستند "تگ سخت" همان های هستند که به لباس ها چسبیده اند و "تگ برچسبی یا لیبل"  همان های که مانندشان به کتاب چسبیده  است . 
اگر توجه کرده باشید می بینید که مثلا جلوی درب فروشگاههایی روی کالاهایشان تگ دارند شی شبیه نرده مشاهده می کنید که در اصل گیرنده ی امواج رادیویی یا آنتن های فرستنده می باشند و دیگر این که  آن چیزی که می بینید زمانی که مثلا کالای را خریداری نموده اید صندوقدار فروشگاه پس از اینکه وجه را از مشتری دریافت کرد آن تگ سخت را از کالا جدا می کند و پس کالا را به مشتری تحویل خواهد داد. فروشگاههای که این چنین هستند  معمولاً به سیستم ضد سرقت مجهز خواهند بود پس به صورت کلی هر آنچه را که می توانید در این فروشگاه مشاهده نمایید شامل دو آنتن که به عنوان یک عنصر امنیتی رایج به تگ که متصل به کالاهای فروشگاه است به دین ترتیب یک ابزار هم در کنار صندوق فروشگاه است که می تواند در جهت جدا کردن کالا از تگ سخت یا غیر فعال کردن لیبل  استفاده گردد. 
اگر بخواهیم خیلی ساده عملکرد سیستم های ضد سرقت را بیان کنیم می توانیم بگوییم که  دو آنتن که یکی فرستنده ودیگری کیرنده امواج رادیویی خواهد بود که در مکان خروجی فروشگاه نصب می گردد در صورتی که مثلا تگی مابین این دو قرار بگیرد سریع شروع به هشدار می کند که این هشدار یا مثل یک بوق است و یا نور . در این شرایط این حالت بیان گو این است که ممکن است سرقتی صورت گرفته باشد که از دید فروشنده پنهان مانده است . بدین ترتیب بصورت یک جمع بندی کلی از مطلب می توانیم بگوییم مثلا یک کالا را خریداری نموده اید بعد از اینکه وجه را پرداخت کردید صندوق دار تگ را جدا می کند یا اقدام به غیر فعال سازی آن خواهد نمود بدین ترتیب به صورت های متفاوتی با توجه به نوع سیستم و نوع تگ انجام می گیرد که در ادامه این مقاله به آنها می پردازیم . 

دزدگیر فروشگاهی-دزدگیر لباس-دزد گیر پوشاک