سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گیت فروشگاهی آرتابان

گیت فروشگاهی آرتابان:

گیت فروشگاهی یکی از ابزار های محبوب در میان صنف پوشاک می باشد. دلیل این محبوبیت نیز از نام هایی مثل «دزدگیر لباس»، «دزدگیر پوشاک» ، «دزدگیر فروشگاهی» و ... مشخص می باشد.

البته لازم به تذکر می باشد که ضرورت استفاده از گیت فروشگاهی یا همان دزدگیر فروشگاهی در سایر فروشگاه های ، کمتر از صنف پوشاک نیست. در ادامه به بررسی گیت در برخی از فروشگاه ها می پردازیم.


شاید شما این روزها بسیار دیده اید که در زمان خرید کردن یک لباس یک قطعه پلاستیکی به آن چسبیده است شایدهم بارها از خود سوال کرده باشید که این قطعه چیست و یا چگونه به فروشندگان کمک می کند البته این موضوع برای کتاب هم صدق می کنند مثلا به کتابفروشی رفته اید و هنگام خرید کتاب متوجه شده اید یک قطعه به کتاب چسبیده است حالا زمان آن رسیده که بیشتر در مورد این قطعه ها مطلب بدانید ، به این به قطعات پلاستیکی یا برچسبها تگ می گویند معمولا تگ ها به صورت هستند "تگ سخت" همان های هستند که به لباس ها چسبیده اند و "تگ برچسبی یا لیبل"  همان های که مانندشان به کتاب چسبیده  است . 
اگر توجه کرده باشید می بینید که مثلا جلوی درب فروشگاههایی روی کالاهایشان تگ دارند شی شبیه نرده مشاهده می کنید که در اصل گیرنده ی امواج رادیویی یا آنتن های فرستنده می باشند و دیگر این که  آن چیزی که می بینید زمانی که مثلا کالای را خریداری نموده اید صندوقدار فروشگاه پس از اینکه وجه را از مشتری دریافت کرد آن تگ سخت را از کالا جدا می کند و پس کالا را به مشتری تحویل خواهد داد. فروشگاههای که این چنین هستند  معمولاً به سیستم ضد سرقت مجهز خواهند بود پس به صورت کلی هر آنچه را که می توانید در این فروشگاه مشاهده نمایید شامل دو آنتن که به عنوان یک عنصر امنیتی رایج به تگ که متصل به کالاهای فروشگاه است به دین ترتیب یک ابزار هم در کنار صندوق فروشگاه است که می تواند در جهت جدا کردن کالا از تگ سخت یا غیر فعال کردن لیبل  استفاده گردد. 
اگر بخواهیم خیلی ساده عملکرد سیستم های ضد سرقت را بیان کنیم می توانیم بگوییم که  دو آنتن که یکی فرستنده ودیگری کیرنده امواج رادیویی خواهد بود که در مکان خروجی فروشگاه نصب می گردد در صورتی که مثلا تگی مابین این دو قرار بگیرد سریع شروع به هشدار می کند که این هشدار یا مثل یک بوق است و یا نور . در این شرایط این حالت بیان گو این است که ممکن است سرقتی صورت گرفته باشد که از دید فروشنده پنهان مانده است . بدین ترتیب بصورت یک جمع بندی کلی از مطلب می توانیم بگوییم مثلا یک کالا را خریداری نموده اید بعد از اینکه وجه را پرداخت کردید صندوق دار تگ را جدا می کند یا اقدام به غیر فعال سازی آن خواهد نمود بدین ترتیب به صورت های متفاوتی با توجه به نوع سیستم و نوع تگ انجام می گیرد که در ادامه این مقاله به آنها می پردازیم . 

دزدگیر فروشگاهی-دزدگیر لباس-دزد گیر پوشاک